Brand Storytelling: com crear una història

“Experts en narrativa expliquen la importància d’aplicar aquest mètode a les empreses per millorar la relació amb el seu target i mostren els passos per crear una marca més eficient, completa i coherent”

Recomanem llegir l’article al Via Empresa sobre el Brand Storytelling, concepte que actualment ha agafat un gran protagonisme dins del món del màrqueting i branding.

Els passos essencials que descriuren per crear una bona estratègia d’storytelling són:

1- Story Harvesting: analitzar i avaluar les experiències, opinions..

2- Story listening: escoltar i saber on està la marca actualment

3- Story mapping: l’elaboració d’un mapa amb l’estat actual de la marca, idees, opinions..

4- Story shaping: dónar forma a la història

5- Story telling: com s’explicarà la història, qui ho farà..

6- Story questioning: interactuar

Llegeix l’article sencer aquí: Via Empresa

 

Nous projectes entrats a la web – II part

Avui us volem parlar d’un altre projecte que hem dut a terme aquest principi d’any i que recentment hem penjat a la pàgina web de 2CREA2.

Es tracta de Ca la Iaia, un centre de dia que ha obert les seves portes a finals de maig. És un centre de dia per gent gran diferent: tenen unes instal·lacions modernes, plenes de llum i de vida, amb mobiliari de disseny i amb una filosofia de “el primer és el client”.

Ca la Iaia va venir a 2CREA2 amb una lleugera idea del que volia i necessitava: tot. Des de 2CREA2 li hem desenvolupat tota la imatge corporativa, la pàgina web i la publicitat. 

En quant a la imatge corporativa, necessitavem transmetre la modernitat del centre i alhora la calidesa del sector. Per això vam optar per un logotip abstracte i una gama de colors amables amb un toc de vermell, punt diferencial i que aporta el punt de vida que requeria el projecte.

Projecte Imatge Corporativa + Web Ca la Iaia

Seguint la imatge corporativa vam desenvolupar la papereria corporativa: targetes, sobres, paper de carta.. i també els fulletons publicitaris inicials.

La pàgina web segueix la línia corporativa inicial i dóna a conèixer els diferents serveis i informacions de l’empresa.

Si la voleu veure cliqueu al següent enllaç: Ca la Iaia web

Què us ha semblat? Nosaltres hem estat molt còmodes durant tot el desenvolupament del projecte i estem molt orgullosos del resultat: una imatge corporativa forta i diferencial.

Si heu d’engegar un projecte i necessiteu els materials bàsics i necessaris per començar: la imatge corporativa, pàgina web, targetes de visita i fulletons corporatius contacteu amb nosaltres i us farem una oferta irrenunciable 😉

Nous projectes entrats a la web de 2CREA2!

Hem tornat a actualitzar la pàgina web de 2crea2 amb tres nous projectes que teniem pendents d’ensenyar-vos! Els tres projectes són molt interessants i bastant diferents entre ells, així que ens fa il·lusió explicar-los una mica.

Avui us expliquem…

Cómo Combinar

Suposo que ja n’haurem parlat algun cop aquí al blog, sinó més endavant farem una entrada explicant què és, l’objectiu i les característiques d’aquest projecte. De moment l’hem posat a la web com a projecte perquè està agafant unes dimensions bastant grans i importants dins del sector de la moda i tendències!

Cómo Combinar és un magazine online sobre combinacions de colors, roba, bellesa, decoració, etc. Des de 2CREA2 l’hem impulsat i portem tota la comunicació i imatge de marca, fem content marketing, és a dir, redacció de continguts i sobretot posicionament SEO. Estem molt orgullosos de la nostra feina ja que si al Google cerqueu “como combinar colores/ropa/una falda…” el més probable és que ens trobeu a primera posició! :)

Una tasca de posicionament SEO (natural) que portem fent des de fa un any i mig aproximadament i que va evolucionant i millorant dia a dia.

Actualment la pàgina web té una mitja de 2.300 visites diaries, és a dir unes 65.000 visites mensuals!

Si teniu un projecte en ment que necessiti funcionar online la millor manera és fent posicionament natural, basant-se molt en el màrqueting de continguts i les xarxes socials, ja que com bé vam veure a l’última entrada, estar posicionat a les xarxes socials i estar en contacte amb els públics objectius de manera directa és un factor clau a l’hora de crear i posicionar una marca.

Així que si esteu interessats en fer créixer el vostre projecte i donar-lo a conèixer en parlem! 😉

Les claus del posicionament SEO 2.0

Us recomanem llegir l’article al Via Empresa de Pau Garcia Fuster, on realitza una entrevista a Ismael El-Qudsi, un reconegut expert en posicionament SEO sobre l’actualitat del posicionament, la seva importància i cap on evoluciona.

Via Empresa – Posicionament SEO 2.0

Des de 2CREA2 també estem convençuts que el posicionament SEO és un punt clau a l’hora de desenvolupar un projecte online ja que és el que et dóna visibilitat. I, com bé apunta El-Qudsi, el posicionament no recau només als cercadors sinó que també ha passat a les Xarxes Socials, a les “app stores” i cada cop més al mòbil.

Si voleu que parlem sobre com posicionar el vostre projecte estarem encantats! :)

 

Entrevista amb Joaquín Lorente a Via Empresa

Us recomanem llegir l’entrevista a Joaquín Lorente, publicista i escriptor. Joaquín Lorente reflexiona sobre les marques, les paraules i les imatges.

Algunes idees interessants:

“Les marques són allò que publiquen però per damunt de tot són idees”

Els éssers humans estem plens de buits i les marques, en qualsevol dimensió, el que fan és omplir buits o desitjos. És la base de l’èxit.

Us deixem l’enllaç:

Via Empresa – Joaquín Lorente

Nou projecte a la web de 2CREA2: JERC

Ja hem actualitzat la pàgina web de 2CREA2 amb el nostre últim projecte de desenvolupament web: JERC.

Fa uns mesos les JERC ens van contactar perquè volien una nova pàgina web amb més funcionalitats, un nou disseny i que fos responsiva. Després de varies reunions i d’un treball conjunt vam anar definint el disseny i funcionalitats de la nova pàgina web.

Però www.jerc.cat és molt més que una sola pàgina web: és més aviat una plataforma web, és una web que crea webs. M’explico: Des del gestor general de la pàgina web, desenvolupat a mida des de 2CREA2, es poden crear diferents tipus de pàgines web de JERC segons el contingut i funcionalitat que vulguin.

Aquest era un requeriment necessari ja que les JERC es van ampliant per diferents municipis i territoris del país i necessitaven poder crear cada nova web ells mateixos. Aamb el gestor poden crear una nova web per cada territori incorporat i donar-li les diferents funcionalitats que requereixi.

A part de les pàgines webs locals i regionals, també es poden crear un tipus de web Sectorials, amb continguts referents a un tema específic.

Podeu veure algunes imatges del projecte aquí: JERC – 2CREA2 O bé podeu entrar directament a la pàgina web i comprovar-ne el resultat: www.jerc.cat

Reformes a 2CREA2!

Aquest cap de setmana va ser intens a 2CREA2! Aprofitant la motivació del bon temps vam decidir fer un canvi a l’interior de l’agència i deixar una paret d’obra vista.

Una part de l’equip vam estar picant, polint i netejant una de les parets interiors i estem molt orgullosos dels resultats :) Ja tenim una paret més acollidora, moderna i diferent dins del despatx!

A veure què us sembla!

2crea2

El cas dels anuncis d’avortament a Anglaterra

Una agència de viatges va llançar una campanya per anunciar viatges per avortar a Anglaterra. Aquesta campanya, suportada per un vídeo i uns cartells, ha estat altament criticada a les xarxes socials i ha causat molt de rebombori.

El cas és que és una campanya d’un col·lectiu, el Col·lectiu New Life, que critica l’actitut del Govern de masclista, classista i hipòcrita per la nova llei d’avortament que està prevista d’aprovar.

La campanya ha tingut molt impacte i ressò per totes les xarxes socials, generalment amb comentaris d’indignació. Però el col·lectiu també diu que hi ha hagut persones interessades realment en el pack que oferien de viatge a Londres + avortament.

Són les noves regles del joc? Hem de crear campanyes tant impactants per aconseguir l’atenció de la població i dels mitjans? En aquest cas s’ha demostrat que ha estat un punt a favor de la viralització, per fer que tothom ho vegi i s’hi impliqui.

A Playground fan una mica més d’anàlisi sobre la campanya i la seva evolució: aquí

Articles interessants!

Us recomanem la lectura de tres articles interessants de la famosa revista Yorokobu sobre la importància del contingut, la forma com l’escrius i la dedicació. 

Amb l’auge de blogs que hi ha actualment, el mercat està saturat de continguts i s’ha de saber destriar molt bé per quedar-te amb els realment interessants i útils.

Caperucita Roja y el SEO feroz

Ricitos de Oro y los tres blogueritos

El cuento de la bloguera lechera

Una bona manera d’organitzar els continguts (ja siguin de blogs corporatius, blogs per hobby..) és amb un calendari de continguts. El calendari de continguts et permet crear-te una estratègia a seguir, definida a partir d’uns objectius concrets. Així es pot evitar el problema de dedicar-hi poc temps o “anar-te’n per les branques” amb el tipus de continguts que escrius.

Aquests contes, especialment el de la Caputxeta, també posen en relleu la importància d’un bon contingut i de les bones idees en contraposició al posicionament SEO.